היועמ"ש לבג"ץ: מצטרף לעמדת הכנסת בעניין הרכב הוועדות

ישראל רובין No Comments on היועמ"ש לבג"ץ: מצטרף לעמדת הכנסת בעניין הרכב הוועדות

בתגובה קצרה במיוחד, כתב מנדלבליט כי תגובת יועמ"ש הכנסת מקובלת עליו. על פי עמדת יועמ"ש הכנסת, יש לדחות את העתירה בשל העובדה שמדובר בהליכים פנים פרלמנטריים ומכיוון שטרם הסתיים המו"מ בין הצדדים. זאת, על אף שיש קשיים בהרכב עליו הוחלט

היועמ"ש אביחי מנדלבליט צילום: פלאש90
22:21
30.04.24
צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט הגיש היום (ראשון) לבג"ץ, את תגובתו לעתירת חברי האופוזיציה, נגד הרכב הוועדות עליו החליטה הקואליציה בכנסת.

בתגובה קצרה במיוחד, כתב מנדלבליט כי תגובת יועמ"ש הכנסת מקובלת עליו. על פי עמדת, יועמ"ש הכנסת, יש לדחות את העתירה בשל העובדה שמדובר בהליכים פנים פרלמנטריים ומכיוון שטרם הסתיים המו"מ בין הצדדים. זאת, על אף שיש קשיים בהרכב עליו הוחלט.

עו"ד אילן בומבך שהגיש את העתירה בשם חברי האופוזיציה, מסר: "היועמ"שית לכנסת כתבה בתגובתה שיש קשיים משפטיים בהחלטת הכנסת ושההחלטה לא מאוזנת אך כדאי להמשיך את ההידברות. היועמ"ש לממשלה התבקש על ידי בג"צ לתת את עמדתו העצמאית אך הוא נמנע מכך וסומך ידיו על עמדת היועמשית לכנסת. האם היועמ"שים הנכבדים לא מודעים לכך שההידברות הסתיימה ונדרשת הכרעה דחופה? ועדות הכנסת לא מתפקדות יותר מחודש וחצי".

כזכור, בעקבות החלטת הכנסת בדבר הרכב הוועדות, שדרסה ברגל גסה את סיעות האופוזיציה ולא התחשבה בגודלן, חברי הכנסת מהאופוזיציה הגישו עתירה לבג"ץ: "החלטת הכנסת מנוגדת להוראות חוק הכנסת ותקנונה ומפרה באופן חריף את חובת הייצוג ההולם של סיעות האופוזיציה".

מחר (שני) יקיים בג"ץ דיון ראשוני בעתירה, שיועבר בשידור חי.



0 תגובות